تعلیم وتربیت غالباَ با هم استعمال می شوند به طوری که گویا یک معنا دارند در صورتی که هر یک از آنها دارای مفهومی غیر از مفهوم دیگری است ((تعلیم )) در لغت به معنای یاد دادن و آموزش است و ((تربیت )) به معنای پرورش و نشو ونما دادن به کار می رود بنابراین باید هر یک از این دو لفظ را به طور جداگانه تعریف کنیم
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 39 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
توضیحات کامل
تعلیم روحبخش اسلام در زمینه های فردی ، اجتماعی ، تربیتی ، اخلاقی و کلیه ی شئون زندگی مبتنی بر فطرت و بهترین راهنمای انسان هاست . مربیان و معلمان نیز وقتی در تلاش ها و فعالیت های خویش از این تعالیم بهره مند گردند به یقین تربیتی محکم و استوار را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان خواهند آورد ، اگر آموزش و پرورش کشور همواره از افکار و رهنمودهای مراجع اسلام بهره مند گردند ، یقیناَ در تربیت کودکان و نوجوانان موفق تر خواهند بود که در نتیجه در آینده ای نچندان دور شاهد بالندگی و پیشرفت کشورمان خواهیم بود و والدین نیز اگر در زمینه های تعلیم و تربیت مطالعاتی و بررسی های انجام دهند مسلماَ با مفهوم و هدف تعلیم و تربیت بهتر آشنا می شوند و می توانند در تربیت فرزندان خود موثرتر واقع شوند ، در نتیجه افرادی مفید و موثر به جامعه تحویل دهند . هدف از این تحقیق قرار دادن نقش تربیتی خانواده در یک کفه و قراردادن نقش تربیتی جامعه در کفه ی دیگر ترازو است و می خواهیم تفاوت اثر تربیتی این دو را با توجه به فرهنگ و تمدن دنیای امروز و وجود رسانه های مختلف به مقایسه بگذاریم .
فهرست مطالب
پیشگفتار
تعلیم و تربیت
تعریف تعلیم
انسان موضوع تعلیم و تربیت
مسئولیت انسان در برابر اجتماع
مسئولیت در برابرخلق خدا
خانواده
اجتماع
مسئولیت مدرسه
مسئولیت صدا و سیما
مسئولیت دانشمندان دین
مسئولیت نویسندگان
مبانی تعلیم و تربیت ازدیدگاه اسلام
نتیجه گیری
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
درباره این سایت